Overselling - bun sau rau?

Aug 29, 2008

Pentru marea majoritate a utilizatorilor, overselling reprezinta ceva rau. Dar putini inteleg ce inseamna cu adevarat acest termen. In nici un caz nu inseamna ca platesti mai mult decat ti se ofera sau ca gazduirea merge mai prost daca furnizorul face/permite overselling-ul. Totul porneste de la alocarea resurselor. Atat spatiul folosit de un site cat si traficul lunar sunt mai mici la inceput si cresc pe masura ce site-ul se dezvolta. Overselling-ul porneste de la ideea ca, in medie, nimeni nu consuma resursele alocate (spatiu si trafic in cazul hosting-ului). Practic, se contorizeaza doar resursele folosite efectiv de utilizatori si se dimensioneaza serverul si traficul pe baza acestora. Problemele apar abia in momentul in care echpamentele sunt subdimensionate comparativ cu site-urile gazduite, lucru care duce la incarcarea, pentru perioade mari de timp a procesoarelor. Sau, mai rar, folosirea unei bande de acces internet mai mica decat cea necesara, ce duce la viteze mai mici la navigarea pe site-uri. Bineinteles, in goana dupa clienti si din dorinta de a ramane competitivi, multi furnizori (ma refer in primul rand la US) vin cu oferte cu spatiu si trafic imens sau nelimitat si care, de cele mai multe ori, nu pot fi onorate. Deja aici nu mai este vorba de overselling ci de inducerea clientilor in eroare. Overselling-ul e bun pentru reselleri. De exemplu, fara overselling, un cont de reseller cu 3 GB spatiu de stocare poate gazdui 20 de pachete de 150 MB fiecare. Dar spatiul efectiv folosit de cei 20 de clienti va fi, de cele mai multe ori, mult mai mic. Reseller-ul in acest caz are mai multe variante prin care poate optimiza costurile (alege un pachet mai mic, de 2 GB si trece la unul mai mare doar atunci cand e necesar) sau poate mari spatiul alocat in pachet, venind in felul acesta cu o oferta mai avantajoasa pentru clientul final. Economia functioneaza pe principiul folosirii eficiente a resurselor, indiferent care sunt acestea. LInk-uri:

Postat in Uncategorized

Înapoi