De ce nu mai merge sa trimit mail?

De cele mai multe ori, raspunsul este simplu: unele ISP-uri (ex RDS) blocheaza accesul la SMTP pentru anumiti clienti. Practic, ce se blocheaza e conexiunea pe portul 25 la serverului de SMTP. Solutia propusa de ISP: folosirea serverului lor de mail. Dezavantajul e ca mailurile astfel trimise nu au semnatura digitala si incalca SPF-ul in cazul (in care aceste optiuni sunt activate in cPanel).

Cea mai buna varianta: configurarea in clientul de mail sa foloseasca conexiune securizata SSL pana la serverul de SMTP si implicit schimbarea portului din 25 in 465. In Outlook Express modificarea se face din Tools -> Accounts -> Properties -> Advanced -> This server requires a secure connection SSL -> Port 465

Versiunile mai noi de Outlook si Thunderbird seteaza automat portul 465 pentru conexiunea SSL.

Dupa ce a fost setata conexiunea SSL si portul 465, va apare un mesaj cum ca numele serverului de mail nu coincide cu numele de pe certificat. Pentru a rezolva problema, trebuie modificat in sectiunea Servers numele serverului din mail.domeniu.tld in numele serverului pe care e gazduit site-ul (ex s7.webindex.ro)

Tags: , , ,

This entry was posted on vineri, august 22nd, 2008 at 09:09 and is filed under How To. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “De ce nu mai merge sa trimit mail?”

Andrei Says:

mi-a fost de ajutor. multumesc

dobre Says:

de ce nu imi merge sa trimit mail

Leave a Reply