De ce nu mai merge sa trimit mail?

Aug 22, 2008

De cele mai multe ori, raspunsul este simplu: unele ISP-uri (ex RDS) blocheaza accesul la SMTP pentru anumiti clienti. Practic, ce se blocheaza e conexiunea pe portul 25 la serverului de SMTP. Solutia propusa de ISP: folosirea serverului lor de mail. Dezavantajul e ca mailurile astfel trimise nu au semnatura digitala si incalca SPF-ul in cazul (in care aceste optiuni sunt activate in cPanel). Cea mai buna varianta: configurarea in clientul de mail sa foloseasca conexiune securizata SSL pana la serverul de SMTP si implicit schimbarea portului din 25 in 465. In Outlook Express modificarea se face din Tools -> Accounts -> Properties -> Advanced -> This server requires a secure connection SSL -> Port 465 Versiunile mai noi de Outlook si Thunderbird seteaza automat portul 465 pentru conexiunea SSL. Dupa ce a fost setata conexiunea SSL si portul 465, va apare un mesaj cum ca numele serverului de mail nu coincide cu numele de pe certificat. Pentru a rezolva problema, trebuie modificat in sectiunea Servers numele serverului din mail.domeniu.tld in numele serverului pe care e gazduit site-ul (ex s7.webindex.ro)

Postat in How To

Înapoi