Best Practices for Yahoo Newsletter

.. sau ce trebuie facut pentru ca mailurile catre Yahoo sa ajunga la destinatari.

yahoo-spam

In primul rand, abonatii sa fie „pe bune”, nu culesi de pe diverse site-uri sau din diverse baze de date care circula pe la noi. Sa nu fie „imprumutati” de la un prieten. In momentul in care un utilizator se aboneaza la newsletter trebuie sa inteleaga ce fel de mailuri va primi, de la cine si cu ce frecventa.

In al doilea rand, un utilizator va fi considerat abonat doar dupa ce primeste un mail si confirma abonarea. Intr-o prima faza, adresa de mail poate fi verificata ca este formatata corect folosind javascript si/sau php dar ulterior se pot face si alte verificari (de genul: exista server de mail pentru domeniu, exista userul pe domeniu, etc). Scriptul javascrpt poate sa notifice utilizatorii in cazul in care au completat o adresa de email aparent gresita (de ex. cele care incepe cu www sau se termina in yahoo.ro, zahoo.com etc)

Urmatorul pas dupa abonare este trimiterea efectiva a mailului. E recomandat ca mailul sa fie formatat corect, sa nu contina poze incarcate prin scripturi php sau cu nume ciudate care ar putea fi interpretate ca tracking cookie. In niciun caz mailul nu va contine javascript sau flash. In cazul mailurilor html, e recomandat sa existe si o varianta text. Yahoo recomanda ca mesajele sa aiba, pe cat posibil continut diferit – altfel vor fi interpretate ca spam si livrate in folderul respectiv. De asemenea, mailul trebuie sa contina la loc vizibil un link catre dezabonare – e de preferat ca un utilizator sa se dezaboneze de la newsletter in loc sa marcheze mesajul ca spam. Daca se inregistreaza multe plangeri, IP-ul de pe care se trimite mailul va fi temporar blocat iar in loguri va aparea mesajul:

[TS01] Messages from x.x.x.x temporarily deferred due to user complaints -
4.16.55.1; see http://postmaster.yahoo.com/421-ts01.html

Yahoo a avut un program prin care expeditorii newsletterelor puteau fi notificati in momentul in care un abonat marca mesajul ca spam – deocamdata programul este oprit. Update: din ianuarie programul a inceput sa functioneze din nou la adresa http://feedbackloop.yahoo.net E nevoie de mailuri semnate digital si o adresa unde sa se trimita plangerile.

Chiar daca utilizatorii de Yahoo care marcheaza mesajul ca spam nu pot fi dezabonati automat, exista multe alte erori care se intorc (de genul: user inexistent, nu are spatiu suficient), erori care trebuie tratate si, in functie de gravitatea si numarul lor,  sa se decida daca se marcheaza un utilizator ca dezabonat.

Ar mai fi in plus doua lucruri care ajuta la livrarea mesajelor catre Yahoo: semnarea digitala a emailurilor (Yahoo foloseste DomainKeys dar alti furnizori de free mail folosesc SPF pentru verificarea serverului de pe care s-a expediat mailul) si adaugarea adresei de mail a expeditorului in adressbook-ul abonatului – functioneaza ca un whitelist.

Referinte:

  1. http://postmaster.yahoo.com
  2. http://blog.wordtothewise.com
  3. http://rohost.com/suport/emailuri_catre_yahoo
  4. Ah, era sa uit sfaturile lui Bobby Voicu 🙂

Tags: , , ,

This entry was posted on marți, decembrie 16th, 2008 at 14:01 and is filed under How To. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply